Cuma, Nisan 29, 2005

BUGÜNÜN BAŞARISI YARININ ZİNCİRİDİR

BUGÜNÜN BAŞARISI YARININ ZİNCİRİDİR

*Aşağıda okuyacağınız yazı “Sabah Business Dergisi” Kasım 2003 sayısında yayınlanan Sean Blair tarafından kaleme alınan yazıdan alınmıştır.

Yenilikçiliğin yönetim biçimlerindeki rolünün önemini tartışmaya gerek yok. Hızla değişen dünyaya ayak uydurup kurumları farklılaştırarak rekabette bir adım öne çıkmak için yenilikçiliği kucaklamak artık zorunluluk ..

Yıllardır verimliliği arttırmak için çabalayan yöneticiler, artık yenilik yapmaları ve işlerine farklılık kazandırmaları yönündeki taleplerle karşı karşıya. Sean Blair ‘in yenilik yapabilmek için önerdiği bazı ilkeler yenilikçilik konusunda yeni bakış açıları yaratmakta yardımcı kılavuz niteliğindedir.

· Sakin Olun
Gelişen düşüncelerin farkına varın

· Yeni Düşünce Tarzı için Hazırlanın
Yenilikler, icatlar, tasarımlar ve eserler .. Bunlar asidir, baş kaldırırlar. Zihninizi ve gözlerinizi açın, önyargılarınızdan kurtulun. Yepyeni düşünce şekline hazırlanın ve yargılarınızı rafa kaldırın.

· Dünyayı Görün
Dünyadaki değişik ürünleri inceleyin. Bunlar gerçekten yenilik midir? Ambalajlanmış düşük kalorili, çevre dostu, kurşunsuz, mikrodalgaya uygun, güçlendirilmiş formüllü, ekstra vitaminli, faizsiz, şimdi al sonra öde... bunlar gerçekten yenilik mi? Gördüğünüz şey dünya mı yoksa pazarlama departmanlarının yenilik olarak adlandırdıkları şeylerin gerçeklerini filtre eden bir yapı mı?

· Temelleri Sorgulayın
Pazarlamada gerçek anlamda yenilik, Pazarlama kavramını ve çalışma seklini yeniden tanımlamaktır. Kurallar zaten ömürlerini tamamlamışlardır, onları baştan yazın.

· Aynı Şeyi İki Defa Yapmayacağınıza Söz Verin
Başarılarınızı tekrarlamayın, onlara bağlı kalmayın. Bugünün başarısı yarının zincirleridir. Bir sonraki başarıya geçin. İyi olmayı unutun.

· Gülün
Espri yeteneği insan beynindeki en önemli özelliklerden biridir. Olaylara başka bir açıdan bakmanızı sağlar. Gülümsemek insanlar enerji verir. “Cool” olmayın, bu tarz siyahlara bürünmüş tutucu bir korkudur.

· Oynayın
Oyunlar, düşünülmez olanı düşünmenizi sağlar. Oyun oynamak zihninizi hürleştirir ve yaratıcılığın tadına varmanızı mümkün kılar.

· Yeni Bir Süreç
Dünyanın yenilenme sürecine siz de yeni bir şekilde yaklaşın. Eğer okulda öğretilenleri uyguluyorsanız, bu birçok kişiyle yaklaşımınızın aynı olduğunu göstermez mi? Pazarlamada yenilik pazarlamanın ne olduğunu baştan tanımlamak ve yaratıcılığın yeni bir süreçten geçmesini sağlamaktır.

· Özgür Olun
Özgür olmak zordur. Kendinizi bugün ne kadar özgür hissediyorsunuz? Ben ne kadar özgür hissediyorum?

· Simgeler Kullanın
Burada yaratıcılığı öldüren değil mevcut potansiyeli ortaya çıkaran sembolizmden bahsediyoruz. Daha yenilikçi olmak için hangi simgeleri kullanabilirsiniz? Kurumunuz hangi simgeleri kullanabilir?

· Pazarlamanın İçinde Olmayın
Dönüşüm alanında yer almalısınız. Yaratıcı aracı olun. Göreviniz yenilik yapmaksa pazarlamanın ötesine geçin, bir sonraki adıma bakın.

· Sistemler Tasarlayın
Yeni ürünler değil, yeni sistemler tasarlayın. Ürünleri destekleyen, ürünlere destek veren sistemler. Yeni ve açık sistemlerle çalışın. Kurumunuzdaki yaratıcılığı teşvik etmek için sorumluluk almaktan kaçınmayın.

· Sonsuzluk Oyununu Oynayın
Ürün yaratmayın, sonsuzluk oyununu oynayın. Yaratıcılık süresi sonsuzdur, ancak yaratıcılığın sonucunda ortaya çıkan ürün sonsuz değildir. Ürün yaratımı sürecine dahil olun, onunla oynayın ve ondan bir şeyler öğrenin., ürünün kendisinden değil. Ürün bir gün kaybolur gider ama süreç sonsuza kadar devam eder.

· Aşamalı Olarak Gelişme Kavramını Uzaklaştırın
Aşamalı gelişme kavramı artık bir çok kuruluş için ölüm ilanı haline geldi. Starbucks piyasada bir devrim yaparken, Nescafe’yi aşamalı olarak ilerletmenin anlamı var mıdır?

· Yaratıcı Bir Bilinçle Bağlanın
İş yapmanın özünü keşfedin. Yeni pazarlama kavramı, kişilerin ve kurumların yaratıcı bilinçlerini genişletmelerini ve zihinsel ve ruhsal potansiyellerin daha fazla kullanabilmelerini sağlıyor.

· Alan Yaratın
Derin bir nefes alın ve kendinize her an her şeyin olabileceği bir alan yaratın. Alana sadece zekadan daha fazlasını aşılayın. İnsanların sıra dışı bir şekilde düşünmelerini teşvik edecek şekilde güven yaratın. Ancak bunu kendi ofisinizde yapmayın.

· Cesur Olun
İçinizdeki cesaret duygusuna kulak verin ve cesur olun. Siz bunu hak ediyorsunuz ama kurumunuz hak etmiyor olabilir. Kararı siz vereceksiniz.

· Gerçek Rekabeti Kavrayın
Rekabet artık ürünler arası değil, değişik iş modelleri arasında yaşanmaktadır. Mücadele iş kavramının tasarımı konusundadır.


· Eğlenin
Neyi seviyorsanız onu yapın. Aksi takdirde yaratıcı ve yenilikçi olamazsınız. Başarısızlıktan bile zevk almasını bilmelisiniz.

· Doğrusal Olmama Durumunu Anlayın
Doğrusal olmayan bir ekonomide yaşıyoruz. Dolayısıyla geç kalma ve beklemeyi göze almayın.

· Sevgi
Sevginin getirdiği enerji çok önemlidir. Onu akıllıca ve sıra dışı amaçlar için kullanın. Hayatta iyi şeyler yapabilirsiniz.

· Dinleyin
En az çıkan sesleri bile dinleyin. Siz su anda yeni fikirleri, daha önce duyulmamış sesleri ortaya çıkarmak için ne yapıyorsunuz?

· Değişim Tepeden Başlamaz
Değişim eylemcilerle başlar. Onları bulun, fırsat tanıyın, ödüllendirin ve zevk almalarını sağlayın.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home